Uz čitanje riječi rastu 3/ Words grow by reading 3
Projekt vezan uz čitanje, izgrađivanje kulture čitanja, razvijanje čitalačke vještine i kritičkog mišljenja kod učenika. Kroz naviku čitanja i promišljanja o različitim vrstama književnih djela utječe se na cjeloživotno obrazovanje učenika, potiče radost čitanja, uči kako se odnositi prema knjizi, pobuđuje interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga. Na taj način se utječe na izgrađivanje svestrane stvaralačke osobe razvijenih sposobnosti čitanja, izražavanja, doživljavanja i vrednovanja književnih djela s razvijenom kulturom provođenja slobodnog vremena.
Autorice projekta su Ljiljana Marinjak i Marija Bulut Lukačević iz RH te Snežana Stević iz BIH. U projekt se uključilo 176 partnera a ima i pokroviteljstvo UHURN Zvono.
Učiteljica Snežana Kosanović sudjeluje u projektu već treću godinu. Ove godine su u aktivnosti uključeni učenici 1.b razreda OŠ Lipik. Projektne aktivnosti su predlagali partneri kroz forum. Od rujna su učenici ostvarivali aktivnosti: uređenja čitalačkog kutka, obilježavanje važnih datuma, upoznali bitne elemente o čitanju neke knjige. Učenici su tijekom obrade slova čitali naglas i izvodili scenske nastupe. Uz obogaćivanje rječnika su ostvarili prve pisane izričaje. Sudjelovali su u suradničkim aktivnostima Putujuće pjesmarice, Moderne bajke i Knjiga na dar. U aktivnostima su zastupljeni posjeti školskoj knjižnici, interpretacije lektirnih djela i gledanje kazališnih predstava.
Tijekom ostvarivanja projekta, održana su dva videosusreta , objavljeni literarni radovi u digitalnom časopisu OŠ Lipik- Vrelo, oblikovane digitalne slikovnice Da nije ljubavi, ne bi svita bilo i Mama i ja smo srca dva Projektni partneri su ostvarili suradnju u izradi materijala za aktivnost Od slova do slovarice te dijeljenju Dobrih primjera iz prakse. Roditelji su pratili aktivnosti i redovito izvještavani o rezultatima ostvarenih aktivnosti na redovitim roditeljskim sastancima.
Projektni ciljevi i odgojno obrazovni ishodi HJ, LK, GK i Literarne stvaraonice su ostvareni izvršavanjem niz aktivnosti u svim oblicima rada / individualni, frontalni, u paru, u skupini /. Ispunjene učeničke ankete na kraju projekta donijele su pozitivna mišljenja o projektu u kojima su učenici izrazili želju opet sudjelovati u ovom ili sličnom projektu.
Razredna nastava
Predmetna nastava